News
ETQW:TV - mecze na żywo !!
QWTV - walka o pierwsze miejsce CB EU 6v…
Finalna wersja SDK
Patch 1.4
Gamebite Cup 4v4
Zapytaj Splash Damage!
Forum
Pytanie ( drop Vehicle ) … K!ll!ng_J…
Zwiększyły się wymagania … S0ulKille…
Szukam pomocy od mapera^ … shishka
Gadane podpowiedzi - jak … Abes
Szukam klanu cuzz
Nie moge zaznaczyć kratk … _KaszpiR_
Artykuły
Wywiad ze Stanem, Kayohim oraz Ojcem
Zacznijmy od Kayohiego. Na początek opowiedz nam coś o sobie.   Witam.... » czytaj
PGA 2007 - relacja video
SpaceCommander przepytany przez taken'a
Podsumowanie rozgrywek ClanBase i ESL z…
Nowe zasady rozgrywki
krog - niedziela, 07.10.2007, 16:54
Wczorajszego dnia na oficjalnej stronie społeczności zajmującej się zbalansowaniem gry, jaką jest ET:QuakeWars, pojawiła się  informacja o zasadach,  które zostały stworzone przy współpracy z najlepszymi klanami grającymi w wyżej wymieniony tytuł.

Najnowsze zasady akceptowane są przez cztery największe ligi dlatego każdy powinien się z nimi zapoznać. Jeśli chcecie brać udział w takich ligach jak ESL, CB, I3D oraz ED wiedza ta będzie dla was niezbędna. Twórcy zasad już na samym wstępie informują o chęci współpracy ze wszystkimi graczami. Jeśli tylko, któreś z postanowień stworzonych przez ET:QW Community Rule set jest według ciebie niepotrzebne, czegoś brakuje lub z czymś się nie zgadzasz to wystarczy, że zostawisz komentarz na oficjalnej stronie organizacji.

:::ZASADY:::

::: Pojazdy:
- Pojazdy latające są niedozwolone (nie włączając w to ikara)
- Maksymalnie jeden ciężki pojazd na drużynę (ciężkie pojazdy: Cyclop, Desecrator i Titan)
- Maksymalnie jeden średni pojazd na drużynę (średnie pojazdy: Hog i Trojan APC)
- Zakaz używania jakichkolwiek nowych ciężkich pojazdów w ostatniej fazie rozgrywki (Jeśli w momencie rozpoczęcia ostatniej fazy korzystasz właśnie z takiego pojazdu, to możesz go używać do momentu, gdy nie zostanie zniszczony. Po zniszczeniu go nie wolno wziąć tobie nowego ciężkiego pojazdu ! ).
::: Bronie:
- Maksymalnie jeden Rail Gun / Sniper Rifle
::: Deployables:
- Zakaz używania radarów (włączając w to 3rd eye camera)
- Maksymalnie po jednym AVT/APT/AIT na drużynę
- Maksymalnie jedna artyleria na drużynę
::: Nieobowiązkowe:
- Zakaz używania radarów (włączając w to 3rd eye camera)

Jeśli mimo tego nadal macie wątpliwości czego wolno wam używać, a czego nie to twórcy zasad zapraszają do FAQ. Niestety całość jest w języku angielskim (już niedługo na naszej stronie pojawi się tłumaczenie).
Aktualizacja: Nastąpiła aktualizacja regulaminu w wyniku, której punkt dotyczący radaru został uznany za nieobowiązkowy.
#1 Sw3aR^ niedziela, 07.10.2007, 17:07
jeszcze przydałby sie 1 RL/GPMG,Hyper na team... ;)
#2 Zippi niedziela, 07.10.2007, 17:09
brak Radaru yeahhh nie muszę uczyć się go dobrze używać :D i grać na mini mapie o 12x pomniejszeniu
#3 Fannality niedziela, 07.10.2007, 17:12
Jakoś nie podchodzą mi te zasady :/ Cóż...
#4 Zippi niedziela, 07.10.2007, 17:18
A co konkretnie grałeś w bete2/demo CW? Jeśli nie to zapewne nie wiesz, że 75% meczów to fullholdy, albo cudem wykonany objective jeśli klany miały mniej więcej tego samego skilla
#5 Exil niedziela, 07.10.2007, 17:32
a gdzie jeden obli/rl?
#6 lab niedziela, 07.10.2007, 18:03
w CB :D
#7 Zippi niedziela, 07.10.2007, 18:15
przeciez mialy byc wszedzie te same zasady no szkoda...
#27 lab niedziela, 07.10.2007, 21:07
podstawy sa te same, jak beda male odstepstwa i sie sprawdza to sie je wprowadzi dalej, imo trzeba testowac rozne rozwiazania
#8 Exil niedziela, 07.10.2007, 18:46
:*
#9 ZielonyKubeczek niedziela, 07.10.2007, 18:52
Wszystko ładnie super ale to z radarem mieszane uczucia wywołuje u mnie
#10 Zippi niedziela, 07.10.2007, 18:55
Pomyśl z tej strony, że wreszcie obrona będzie musiała być rozstawiona na całym objectivie, a nie ze strony gdzie idzie najwięcej osób. I tylko od klanu zależy jak ją rozstawi... Od tego kto gdzie idzie powinno być ventrillo/ts
#11 Mah niedziela, 07.10.2007, 18:55
Przed chwilą znikł punkt z regulaminu dotyczący radaru ;)
#13 Dziadu niedziela, 07.10.2007, 19:06
nie za bardzo "znikł" =)
#28 lab niedziela, 07.10.2007, 21:08
zostal przedyskutowany ponownie i nie jest juz wymagany
#12 BShKF niedziela, 07.10.2007, 19:05
Sądzę, że wiele meczy będzie kończyło się kłutniami o zasady, bo tak na prawdę ciężko będzie je skutecznie egzekwować - tyle ich jest :/
To twórcy po prostu dali d*** złym balansem i tyle.
#17 Vitez niedziela, 07.10.2007, 19:47
Mam glupie wrazenie a nawet wrecz nadzieje ze po wypuszczeniu SDK pojawia sie odpowiednie mody/narzedzia administracyjne pozwalajace tak ustawic serwer/rozgrywke by w pelni zautomatyzowac przestrzeganie tego typu z gory okreslonych zasad.
#14 k0z4k niedziela, 07.10.2007, 19:27
imo plugawiec nie należy do ciężkich pojazdów.
#15 Agn niedziela, 07.10.2007, 19:29
a mi sie podoba pomysl z wywaleniem radaru.
#16 sha4ky niedziela, 07.10.2007, 19:43
Jakby nie patrzeć podczas cw i tak zawsze jest info gdzie kogo zauważono więc radar to jest sprawa do dyskusji . A to czy Twórcy dali dupy ? Gra jest nastawiona nie tylko na clan wars , lecz także na grę FFA , czyli ktoś może ma ochotę pochodzić sobie Tytanem bądź polatać jedną z dostępnych maszyn ... :)
#29 BShKF niedziela, 07.10.2007, 21:08
Ok tyle, że na FFA dzieje się dokładnie to samo - w 80 % gier wygrywa drużyna broniąca chyba, że popełni jakiś ogromny błąd (który na cw nie ma prawa się wydarzyć). Coś tu chyba jednak jest nie tak. W BFach nie dochodzi do takich anomalii (a są też mapy gdzie jedni atakują a drudzy bronią) ... :/
#47 Zippi poniedziałek, 08.10.2007, 19:38
to graj w BFa jeśli się nie podoba nikt do tego Ciebie nie zmusza... Na 100% będą mody, coś na wzór ETpro
#18 P4W3L niedziela, 07.10.2007, 19:55
a mnie cieszy jeden sniper na team bo to prawdziwa plaga jak dla mnie w grze jak ktoś bierze snipke, leci na koniec mapy wybija multum ludzi i myśli ze jest fajny :/
#19 SanctvS niedziela, 07.10.2007, 19:56
#12 nie koniecznie kłótnie bo pewnikiem bedzie ze postaną mody i adminki ustawiajace serwa na takie nowinki.
zawsze gry od SD słyneły duża elastycznością i ja jestem spokojny o to. A zasady? IMO genialne posunięcie - why? a no dlatego że wymusi bardziej przemyslane taktyki i granie wieloma klasami a nie rozstawić wszedzie gdzie popadnie wiezyczek obronnych. szkoda ze latadla odpadaja chlip chlip ale przynajmniej nie bd takiej dominacji jak to bylo w bf2. jesli ktos sie ze mna nie zgadza to słucham :) :)
#20 SanctvS niedziela, 07.10.2007, 19:59
#18 a wyobrazasz sobie rzeź snajperską na Volcano :P
#21 Szymex niedziela, 07.10.2007, 20:07
Głupie ( według mnie) są te zasady z pojazdami ( oprócz zabronienia używania latających), a limit wieżyczek powinni trochę zwiększyć.
#22 Sw3aR^ niedziela, 07.10.2007, 20:14
dobrze ze dodali arka bo to jedna z 2 zbalansowanych map gdzie stroggowie atakuja
#23 Sw3aR^ niedziela, 07.10.2007, 20:15
ps. co do pojazdow tez zasady zostaly zmienione ;)
#24 lysy54 niedziela, 07.10.2007, 20:17
hmm rozumiem ze pojazd ciezki sie bedzie wybierac przed rozpoczeciem meczu i ten sam pojazd na cala mape ?? a nie na 1 fazie desacrator a na 3 cycek . i by mogli zrobic ograniczenie na oblity/rl
#25 Exil niedziela, 07.10.2007, 20:52
a niby czemu wybierać? w 1 fazie jest dostępny desecrator to bierzesz desecratora, w 3 masz cyca to go bierzesz i nie wiedze tu większego problemu....
#26 opalen niedziela, 07.10.2007, 20:52
..ale kombinacje...

nie podobają mi sie te zasady... w ogole latajcie tylko z nożami albo wracajcie do starego ET!
#31 $varfare niedziela, 07.10.2007, 21:29
te zasady wynikają z niezbalansowania podczas meczy klanowych. Gdyby nie te zasady np. na Valley mógłbyś grac na 2 tanki, tormentora itp. Gra nie może być idealnie zbalansowana, to już nie jest ET gdzie była tylko infanterka, tutaj są pojazdy, deploye itp., wszystko wymaga ustalenia pewnych zasad.
#30 SanctvS niedziela, 07.10.2007, 21:22
połowa marudzi na zasady a nawet nie zagra meczu a na FFA róbta co chceta
#32 Sw3aR^ niedziela, 07.10.2007, 22:54
dokladnie ;)
#33 Sw3aR^ niedziela, 07.10.2007, 23:25
czyli znowu mozna uzywac pojazdów w pomieszczeniach ???
#34 sha4ky niedziela, 07.10.2007, 23:48
W chwili obecnej na stronie jest ":: NO Radar Allowed (includes the usage of 3rd Eye Cam)." Więc myślę że zasady będą zmieniać się jeszcze niejednokrotnie :)
#35 signap poniedziałek, 08.10.2007, 08:36
poczekajmy na pierwsze mody jak to bylo do ET, ETPro,itp to troche zmieni gre
#36 RaT poniedziałek, 08.10.2007, 11:26
ciutke smiac mi sie chce..
To co narazie prezentuje ET:QW w strefie klanowej to jakas cholerna rzenada.

Trzeba powiedziec wprost, tworcy dali ciala. Zrobili beta testy jednak nie wyciagneli z nich odpowiednich wnioskow (nie mowie tu o zrezygnowaniu z pewnych rozwiazan).

Zrobili gre, ktora nawet na publikach jest "ciezka".

Rownie ciezko policzyc na palcach jednej reki gry, w ktorych jest tyle restrykcji - jesli chodzi o pierwowzor.

Najwidoczniej ten projekt ich przerosl. Nawalili wszelakie pomysly/rozwiazania, ktore wydaly im sie fajne. I tym samym ... przedobrzyli.

Postanowilem obejzec sobie pierwszy "fragmovie" i jestem poprostu rozczarowany. W ogole nie jest ciekawy (nie chodzi mi tu o to ze zawodnik jest slaby czy cos). Lecz te fragi sa poprostu nudne i wygladaja tak jakby na zasadzie "spray and pray" bo te bronie bez trybu celowania sa niczym desert w CSie na dalekie odleglosci. Niby wszyscy celujemy w glowe przeciwnika, jednak to czy "wejdzie" to juz inna kwestia.
Jesli myslicie inaczej, to zachecam do sciagniecia takich FM jak choual history x, czy spawn still mighty - mimo iz nie gracie w CSa to te filmy Was poprostu przyciagna. Stad ta popularnosc CSa - jest na swoj sposob genialny.

Wedlug mnie sprawa wyglada dosc prosto. Albo zostanie wydany SDK, lacznie z edytorem map, i juz sama scena zbalansuje gre - ale nie na zasadzie wyluskiwania kolejnych to modyfikacji i znow przescigania sie, ktora z nich jest lepsza (bo to nie sluzy rozwojowi, lecz tylko prowadzi do kolejnych beznadziejnych podzialow). Tylko na zasadzie budowy odpowiednich map (symetrycznych).

Albo id splash i acta oleja sobie cala scene, i nic w tym kierunku nie zrobia. Acta przez jakis czas bedzie pompowac pieniadze w ta gre, by przyciagnac nowych "graczy". Co i tak po jakis paru miesiecy nie zda rezultatu i gra poprostu umrze.

Mamy zaledwie garstke polskich druzyn, i wbrew pozorom nie chodzi tu o ich poziom. Tylko w tym wypadku o ilosc, wazna jest ilosc by scena zyla i sie toczyla. A to ze mamy kilka druzyn, co moga walczyc na europejskim poziomie - chwala Wam.. Jednak to za malo..
#37 $varfare poniedziałek, 08.10.2007, 16:10
Nie oczekuj, ze kilka dni po premierze będzie cała masa klanów. Większość tych które istnieją już grały na becie.

Co do balansowania, od tego są patche etc., 2k closed beta testerów nie może zdziałać dużo. SDK zostanie nie długo wydane, gra ma mieć długoterminowy support (gdyby nie miała mieć to by nie dali reklam).

Przypominam, że to jest druga gra Splash Damage. Co do frag movie - mnie się podobają, może po prostu nie podchodzą ci klimaty tej gry.
#38 Krasnal poniedziałek, 08.10.2007, 16:17
Masz rację Rat co do tych restrykcji. Twórcy gry powinni olać totalnie scenę, wrzucić tylko połowę tego co jest. Po co dawać wolny wybór? Mogli przecież wrzucić tylko te pomysły które zostały teraz odrzucone. IMO to właśnie jest problem który marnuje bardzo dużo czasu twórców. Muszą oni uważać bo gracze będą narzekać na wszystko: za szbyko, za wolno, bronie są przesadnie celne w porównaniu z ****, bronie strzelają całkowicie losowo w porównaniu z ****, ta gra nie daje mi żadnej swobody, ta gra daje tyle swobody, że ktoś musiał ustalić zasady.
Inna sprawa to dlaczego mapy mają być symetryczne? Atakujący powinni mieć przewagę bo liczy się tylko stopwatch.
Nie rozumiem dlaczego porównujesz CS'a z ET:QW. IMO jeżdżenie hogiem jest zjebane w CSie i nie widziałem żeby na jakimkolwiek fragmovie ktoś ściągnął przeciwników nalotem.
Pełna wersja enemyterritory jest od około dwóch tygodni, a ty już chciałbyś grać tak jakbyś znał tą grę od kilku lat.

Pragnę przypomnieć, że prorocy byli już od pierwszej bety. Już wtedy pojawiały się słowa, że ta gra umarła zanim została wydana. Na razie widzę tysiące graczy na serwerach, niezły wynik jak na już martwą grę.
#39 RaT poniedziałek, 08.10.2007, 16:18
milo ze jestes optymista : )
#40 SanctvS poniedziałek, 08.10.2007, 16:25
bf2 blee bf2142 blee QW blee to co wy jeszcze chcecie?
o tak grajta w csa i bedzie git :P
#41 RaT poniedziałek, 08.10.2007, 16:33
SanctvS: sprawa jest prosta, od gry okrzyknietej prawdopodobnie "gra roku", oczekuje sie aby nia byla ; )
#42 Sw3aR^ poniedziałek, 08.10.2007, 16:36
imo GRAFIKA W CRYSISIE zostanie grą roku ;)
#43 SanctvS poniedziałek, 08.10.2007, 16:46
dla mnie grą roku był Half-Life jedynka reszta to dodatek :P
#44 RaT poniedziałek, 08.10.2007, 17:53
"Inna sprawa to dlaczego mapy mają być symetryczne? Atakujący powinni mieć przewagę bo liczy się tylko stopwatch."

Poniewaz jest to najprostszy sposob by cos "sprowadzic" na podobny poziom. Niby w ET:QW wszystko jest "podobne". W praniu jednak wychodzi ze sa spore roznice. Czy Icarusa porownasz do huskego ? Czy armadilo mozna porownac do hoga?
Podobna sytuacja jest z bronmi, czy ekwipunkiem.
Zakladajac ze wyklucza sie uzywanie radarow, czemu Cover ma nie moc uzywac 3rd eye - skoro Infa bedzie sobie latal dronem? Co Cover ma rzucac puszka SG w glowe przeciwnikow? Jak dla mnie jest to troszke poj***..

Wracajac jednak do tematu, a raczej pytania czemu symetryczne.
Przyjzyj sie gra strategicznym - nie jakims kupom co maja lacznie z 1000 graczy. Lecz takim konkretnym jak StarCraft czy WarCraft. Tam mimo roznic ras - i balansu pomiedzy danymi matchupami jest rowna walka - dzieki temu ze sa symetryczne mapy.

Mapy niesymetryczne moga dawac przewage ktorejs z ras. I teraz jesli nie dosc ze sa pewne MU gdzie z gory dana rasa ma przewage jak np. TvZ czy chocby PvZ na wyspach. Tak dodatkowo mapa punktuje dana rese czyniac prawdopodobnie niemozliwym wygranie danej gry. Chyba ze gracz na straconej pozycji jest iles tam krotnie lepszy skillowo niz gracz bedacy w lepszym polozeniu. Oczywiscie nie ma to az "tyle" wspolnego z ET:QW bo przeciez gra sie tu systemem AB BA, wiec niby problemu nie ma - a jednak jest skoro powstaja takie absurdalne restrykcje. I wiekszosc meczy to fullhold. Oczywiscie to jest stopwatch wiec mozna grac 40 minut na strone by potem wyliczac kto byl lepszy - lecz czy jest sens?

Sensem bedzie, zrobienie map, gdzie obie strony beda mogly wykazac swoj prwdziwy skill. Oczywiscie mozna gdybac, ze jedna ze stron ma lepsze pojazdy, natomiast druga ma lepsza bron na close combat. I przez to AB BA rozwiaze ten problem.

Na czym wiec takie mapy mialyby polegac. Otoz obie strony z takimi samymi zadaniami, obrona swojego X (pojazd, uzadzenie czy inna rzecz). I zniszczyc przeciwnika X , i tak np dac 3 x, z tym ze niszczyc je mozna pokolei nie wszystkie na raz. Wg. mnie to moze byc przyszlosc.. ; ) Wtedy ilosc deployow i innego rodzaju smieci nie ma znaczenia, bo trzeba atakowac i bronic - a nie wylacznie skupiac sie na obronie (ktora zawsze jest latwiejsza niz atak), czy na ataku.

Rowniez ciekawym rozwiazaniem jest wspolny "wyscig" o cos, np 3 przedmioty do wysadzenia, i strogowie i gdf moga to robic. Ta "rasa" ktora wysadzi najwiecej (lub shackuje - cokolwiek) wygra.. Proste rozsadne, i zapowiadajace zaciete boje.


post bedze chaotyczny bo pisany na raty bez poprawy ;]
#45 SanctvS poniedziałek, 08.10.2007, 19:07
Rat damy w łapki radiana Tobie i zrobisz nam fajne mapki idziesz na to? jak bd dobre to masz 4-paka :) ;)
ehh te gry czekamy na nie miechami a potem i tak cos nie jest jak powinno :O ale zawsze zostaje saper xD
#46 RaT poniedziałek, 08.10.2007, 19:29
jestem geniuszem zla
#48 eNgine poniedziałek, 08.10.2007, 20:34
Czyli skoro tyle klanów grało i gra w CS, America's Army, W:ET to znaczy, że gra musi mieć symetryczne mapki - no w sumie jest SillyCTF :) no dobra, a w tym zbalansowanym csie, czemu pierwsza runda w zasadzie decyduje o zwycięstwie meczu ? a no tak bo ci co przegrali nie mają kasy na jakieś bronie, no ale przecież mogli wygrać w pierwszej rundzie...

Mecze w ET:QW kończą się fullholdem, mecze w grze, która wyszła 2 tygodnie temu - co w tym dziwnego, skoro w zasadzie klanom brakuje doświadczenia, każdy fullhold można prędzej czy później przełamać, ale nie biegnąc na pałę pod ostrzał, a odpowiednią taktyką, której klany jak widać jeszcze sobie nie dopracowały, jest tyle dróg i sposobów na osiągnięcie celów na mapach, że trzeba z nich korzystać, nawet kosztem utraty sporej ilości czasu, wiadomo w stopwatch wszyscy się śpieszą...
Żeby nie było, że idealizuje - sam uważam że potrzebne są pewne poprawki w zbalansowaniu gry, ale żeby była to jakaś tragedia ?

Koniec mędrkowania, ale przypominają mi się czasy, gdy pojawił się RTCW, kilka klanów zaczęło w to grać a cała reszta narzekała jakie to skomplikowane, że tu trzeba coś budować, a tu znowu przejąć respawn, kombinerkami nie można zabić itp, zero skilla nie to co Król CS, gdzie można 100 lat grać na tych samych mapach, chodzić tą samą drogą, kampić w tych samych miejscach i liczyć główki - zawsze będzie ideałem.
#49 ziCk_ poniedziałek, 08.10.2007, 23:28
Te zasady są powalone... niech wymyślą coś inteligentniejszego - zgadzam się z tym co naskrobał RaT... :]
#50 ziCk_ poniedziałek, 08.10.2007, 23:31
A wracając do map - nie są symetryczne właśnie dla tego że każda ze stron jest lepsza lub gorsza w danej dziedzinie...
#51 Stinger wtorek, 09.10.2007, 00:22
Mapki nie moga byc symetryczne w tym trybie gry, bo druzyny maja przeciwne zadania. Ten pomysl swietnie sprawdzal sie w Rtcw i W:ET nie wiem wiec dlaczego mialby sie nie sprawdzic w QW. W:ET balansowano jeszcze dlugoooo po premierze, czyli modyfikacje mapek jak i restrykcje na bronie. I nic w tym dziwnego, bez tego moga sie obejsc tylko takie proste(ackie) gry jak CS. Przytoczone tu W3 i Starcraft: ciekawe ile patchy musial wydac Blizzard zeby te gry byly zbalansowane? Zadna gra na poczatku nie jest doskonala, kolesie z SD mieli dobre pomysly i na publicach sie to sprawdza, ale nie dali zadnych narzedzi do przystosowania tego do gry klanowej. Na szczescie niedlugo sie to zmieni. A liczba klanow? Hmmmm..... wszystkie klany ktore kojarze graly juz w bete i nic w tym dziwnego bo ilu nowych graczy moze zalozyc klan kilka dni po premierze gry, nawet jej dobrzxe nie znajac?
#52 opalen wtorek, 09.10.2007, 01:26
oczywiście ze dwa tygodnie po premierze gra nie będzie zbilansowana... a symetryczne to są najwyżej bierki a i te niekoniecznie bo przeciez białe zaczynają.. prawda..?

Zamiast kastrować grę cwiczyc, ćwiczyć, ćwiczyć.

Zawsze najłatwiej powiedzieć ze coś jest złe a nie ze sie samemu nie potrafi.
Gra jest zbudowana tak ze im dłużej sie zwleka z wykonaniem zadania tym trudniej aż kończy sie fullholdem.

Jedni sie tego nauczą inni jeszcze długo będą marudzić w jakieś starocie.
Co myślicie patrząc teraz na aktywnych graczy Quake3 ?

#53 RaT środa, 10.10.2007, 09:37
#48:
Tak sie sklada ze ostatni rok poswiecilem na gre w CSa. I moge Ci smialo powiedziec, ze przegranie pitoletowki nie konczy rozgrywki (a jedynie przetrzymuje runde na +2 eko - co i tak czesto sie zdarza ze wybitne druzyny wygrywaja eko).
Juz wiekszy wplyw na zwyciestwo ma wygranie nozowki i rozpoczecie mapy po stronie gdzie jest "lzej".

Nigdzie nie napisalem ze CS, ET, AA powinny miec symetryczne mapy, wiec Twoj wniosek jest wyssany z palca. Napisalem jedynie, ze symetryczne mapy beda najlepszym rozwiazaniem jesli chodzi o ET:QW. Rzecz jasna w moim mniemaniu, ktore moze byc poprostu bledne.

Niestety ale tu "inne" drogi etc. sa dosc daremna sprawa, zwazywszy na fakt - iz wszystkich widac na radarze. Stad pierwszy skill warty opanowania - odpowiednio czytac radar.
Ponadto obrona jednego obiektu, i skupienie sie wylacznie na nim daje naprawde duza przewage druzynie broniacej.

Wydaje mi sie ze z CSem nie miales "glebszej" stycznosci. Gra sie na mapach sprzed pierwszych wersji (chodz duzo odpadlo jak np. arabia - piekna mapa ale to 2001). Rowniez duzo doszlo nowych. Jednak tu nie chodzi o "ciagle" chodzenie ta sama sciezka, lecz o refleks, celnosc, spryt, przewidywanie przeciwnika. Grajac na "wyzszym" poziomie zaczyna sie to dostrzegac.

#50:
no niestety i rezultat jest dosc namacalny ze tak powiem..

#51:
Poniewaz tu zostaly dodane pojazdy, co zaburza balans w grze.

Obawiam sie ze nie jest to tak proste. Mapy zostaly juz zrobione. Pojazdy sa jakie sa. Jedyne co wydaje sie mozliwe do zmian to bron (celnosc, obrazenia, przeladowanie etc.)
Jednak nie sadze by te zmiany mialy wplyw w ostatecznych rozrachunku.

Faktycznie CS jest pro (stacki), w koncu wszyscy profesionalni gracze jako klucz do sukcesu mowia "celuj w glowe". Jednak uwierz mi to nie jest tak proste. Pozatym gra mimo iz taka prosta - z czego mozna wnioskowac nieciekawa, wciaz przykuwa do monitorow nowe rzesze graczy.

Strategie sa grami, gdzie balans to podstawa. Jednak sam balans jest tu ciezki do uzyskania - a wrecz nie mozliwy. Stad patche wychodza ciagle.. Nawet dzis czyli 11 lat po premierze wychodza nakladki na SC:BW aktualnie 1.15. Z W3 jest podobnie, tyle ze po wprowadzeniu nowych latek zazwyczaj zmienia sie naprawde sporo w grze - jak nowe taktyki i zagrywki.
Na tej plaszczyznie niestety nie mozna przyrownywac RTSow do FPSow.
Jednak juz od samych poczatkow wiadomo bylo ze te gry sa "dobre" i ze sie w nie gra, i mozna bylo grac i co najwazniejsze wygrywac (mimo iz pewne rzeczy byly "imba")

#52:
tu chodzi o zdrowa dyskusje i wyrazenie swoich opinii jako uzytkownikow produktu - na co mamy 100% prawo.
#54 RaT środa, 10.10.2007, 09:38
ps. "Co myślicie patrząc teraz na aktywnych graczy Quake3 ? "

Ze maja takiego aima i refleks ze praktycznie w kazdego FPSa moga byc dobrymi zawodnikami.
#55 eNgine środa, 10.10.2007, 10:09
#53. Masz racje poza graniem od czasu do czasu na publikach i obserwowaniu meczów na lanach oraz hstv.pl nie miałem głębszej styczności z CS, więc mogę nie mieć racji...

"Faktycznie CS jest pro (stacki), w koncu wszyscy profesionalni gracze jako klucz do sukcesu mowia "celuj w glowe". Jednak uwierz mi to nie jest tak proste. Pozatym gra mimo iz taka prosta - z czego mozna wnioskowac nieciekawa, wciaz przykuwa do monitorow nowe rzesze graczy."

Przykuwa bo wszyscy grają w cs, dajmy na to idziesz do liceum, nowi koledzy gadaja o tym ze graja wspolnie w csa, no to nie mozesz byc gorszy tez musisz grac w csa, przy okazji sie okazuje ze na twoim starym kompie cs1.6 chodzi zadowalajaco i tak wlasnie... dlaczego CS:S nie jest tak popularny ? bo jest gorszy ? Nie, moim zdaniem czesc ludzi nie ma odpowiednich kompow zeby go udzwignac, wiec duzo osob gra w 1.6 nadal, no i zeby nie byc gorszy skoro innii graja to ja tez musze - tak sie wszystko zaczyna. No i skoro to taka dobra pro gra, to czemu po wyjsciu BF2, liczba grajacych w CS tak drastycznie zmalala a w BF2 wzrosla ? Poza tym tak jak pisałeś w CS liczy się szczęście i skill, jak masz skill a nie masz szczęścia to co runda będziesz miał 5 minut czekania i przyglądania się jak grają(nie grają tylko zabijają bo o to chodzi w CS) inni.

Ja poprostu jestem z tych co wolą EnemyTerritory (Wolf i QW) oraz BF2 i BF1942 (TEAMPLAY w pełni a nie tylko ty patrz w lewo ja w prawo; szybkość i dynamika) :)

A tobie $Rat: nie podeszlo Ci QW, szkoda jednego dobrego gracza mniej (tak samo zrazilbys sie do W:ET bo tez na jednych mapach jedna z drozyn ma znaczna przewage na innych druga).
Może uda mi się kiedyś dokopać Ci w CS:S i pokazać ze ETowcy też mają skilla w strzelaniu w CSie ;)
#56 RaT środa, 10.10.2007, 10:32
oj nie nie moj drogi : ) Tak latwo sie mnie nie pozbedziesz ; ) i z ta scena ciut dluzej pobede : )

Fakt, cs 1.6 ma dosc male wymagania i przez to duzo osob w to gra. Jednak powoli ten "uklad" (mordo ty moja- elo PiS) odchodzi w zapomnienie bo karty z 2004 czyli te wszystki 6600 etc targaja CS:S bez wiekszych problemow, a mozna juz je wyrwac za mniej niz 100zl. Stad powoli zaciera sie ta roznica (choc jesli chodzi o polske to to zjawisko bylo naprawde olbrzymie).
Co do CS:S wg. mnie, jak i wielu innych graczy to ta gra nie ma przyszlosci. Fizyka jest koslawa, proba nieudanego urzeczywistnienia gry (w csie1.6 mozn walic przez sciany betonowe grube na 500 metrow a i tak kule przechodza, do tego granat rani przez sciany - to jej urok.) zniszczylo urok CS:S. Do tego recoil broni jest beznadziejny - bo go praktycznie nie ma co ulatwia strzelanie.

A ja idac do liceum nie mialem znajomych co grali w CSa :( ani nic innego - rocznik 86.


Co do teamplaya to moga byc rozne opinie.
Dla niektorych to wspolna komunikacjia, dla innych darzenie do wspolnego celu.

Ps. Gralem w Et ; ) tyle ze nie na poziomie klanow, a na publicu. Jak i gralem w RTCW zaraz po wyjsciu : )
#57 eNgine środa, 10.10.2007, 16:42
"A ja idac do liceum nie mialem znajomych co grali w CSa :( ani nic innego - rocznik 86." - aha czyli musiała to być szkoła żeńska, współczuje albo zazdroszcze ;)
#58 wolina czwartek, 11.10.2007, 02:52
poki gra nie bedzie nastawiona na piechote nie odniesie sukcesu, gdyz wiekszosc graczy nie ma zamiaru tracic czasu na niszczenie miliona turretow, pierdyliona czolgow itd, dopuszczanie heavy podczas ostatniego objective rowniez jest idiotyzmem , nie mam nic na przeciwko pojazdom jednak ich wplyw powinien byc duzo mniejszy, chyba, ze zmienia cos na mapach, ale na chwile obecna jest to zalosne, gdy tank siedzi i wybija bezkarnie ludzi, bo postawia sobie AIT,AVT,APT czolg stanie tak ze hogiem nie wjedziesz, a zbicie tanka deskiem jest praktycznie niemozliwe (prosze nie przytaczac przykladow teraz jacy to boscy jestescie deskiem bo najwyrazniej nie widzieliscie co mozna tankiem zrobic), stad miedzy innymi biora sie fullholdy, uzywanie jakichkolwiek pojazdow wewnatrz pomieszczen tez jest bez sensu i nie wplywa pozytywnie na rozgrywke
sprawa radaru, imo radar jest totalnie z dupy, ktos wyjasnil wczesniej na czym polega obrona objective bez radaru, dla mnie osobiscie to tak jakby wszyscy z WH biegali, totalny idiotyzm, gdzie jest element zaskoczenia ????
ja mam tylko cicha nadzieje, ze ktos wpadnie po rozum do glowy i zbalansuje gre, oby jak najszybciej i oby ludzie doszli do porozumienia


byly posty dotyczace CSa, jest to gra profesjonalnie przygotowana, mapy sa bardzo dobre liczy sie aim i oraz w pewnym stopniu team play, nie jest on tak zlozony jak w powiedzmy w starym RTCW czy ET, jednak ma on bardzo duzy wplyw na rozgrywke, co do CSS to problemem nie sa raczej kompy ale mapy, ludzie marudza, ze fizyka jest do dupy, ale kazda gra jest inna, imo problemem CSSa sa mapy gdzie zamiast prostych plaszczyzn masz miliony beczek, butelek, obrazkow, zakamarkow, filarow i innych pierdol, ktore najzwyczaniej przeszkadzaja w rozgrywce, bo gracz oczekuje prostego strzelania, a nie zastanawiania sie, za ktora beczka lub pod ktorym krzakiem siedzi przeciwnik
#59 Szakalot piątek, 12.10.2007, 11:55
#53 jak nie umiesz czolgu na pcw rozwalic to jest to twoj/wasz problem. Metod masz w cholere i troche. Scramble/arta/nawet pf. Desecrator metoda 'hit&run'. Trza sie tylko umiec skoordynowac:O
#60 opalen niedziela, 14.10.2007, 09:55
#59 - Popieram!

Gracze którzy poprzechodzili z innych gier, nastawionych na piechotę nie są w stanie pogodzić sie z tym ze teraz już nie jest tak łatwo.

Odniosłem sie wczesniej do quake 3 bo chciałem uświadomić ze każda gra ma swój czas i ten czas sie kiedyś kończy... i na aktywnych graczy quake3 patrzy sie teraz pobłazliwie.
Powstają nowe, rewolucyjne gry i nie można ich upraszczać tylko dlatego ze sie pare lat grało bez czołgów...

albo sie przyzwyczają albo niech zmienią piaskownice i przestaną gmerać w mojej ukochanej grze!
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany!

Copyright © 2006-2007 by QuakeWars.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Publikowanie materiałów tylko za zgodą autorów.