SpaceCommander przepytany przez taken'a _KaszpiR_ - sobota, 01.12.2007, 16:49 |
|||||||||||||||||||||
![]() ![]() ![]() taken: Czy mógłbys zacząć od przybliżenia nam swojej osoby oraz wskazania przyczyny czemu trafiłeś do jakże prestiżowej kolumny na crossfire? SpaceCommander: Cześć, na imię mam Cornel, mam 25 lat i mieszkam w Niemczech. W dalszej części wywiadu przekonacie się czemu trafiłem na tę kolumnę na crossfire :) taken: Mógłbyś ukazać czytającym swoje doświadczenie na polu gier? SpaceCommander: Zacząłem od grania w Quake III Arena jakieś 7 lat temu, grałem w takich ligach jak ESL, ClanBase, Kuh3liga, Jolt a dodatkowo byłem przez jakiś czas kapitanem i trenerem niemieckiej reprezentacji w Q3CTF. Grałem także w BattleField 2, i myślę, że tak bardzo lubię ETQW ponieważ łączy w sobie zalety z kilku gier bazujących na silniku Quake 3 czy ET ale i także z BF2. taken: Wracając do tematu artykułu, czyli ETQWPro. Zacznijmy od pierwszego kroku - kiedy i dlaczego zdecydowałeś się rozpocząć tenże projekt? SpaceCommander: Rozpocząłem grę w ETQW w wersji beta i zauważyłem problemy gnębiące wszelkiego rodzaju świeżo wydane strzelanki - brak najbardziej potrzebnych mi funkcji. Na forum odnalazłem tematy na temat dyskusji jak powinien wyglądać mod do prowadzenia rozgrywek, ale nikt nie był na tyle zaangażowany aby rozpocząć taki projekt. Tak więc ja podjąłem ten krok aby napisać go samemu. taken: Czy ekipa zajmująca sie rozwojem ETQWPro poszukuje osób do pomocy, a jeśli tak, to na jakie stanowiska? SpaceCommander: Rzeczywiście, nasz skład poszukuje osób gotowych do pomocy. Powinny one mieć dobre doświadczenie w kodowaniu w języku C++ oraz już być obeznane z wydanym przez SplashDamage pakiecie SDK do gry. taken: SDK już jest dostępne od kilku ładnych dni, czy macie już jakieś postępy godne wspomnienia albo wizję jak będzie wyglądać praca nad projektem? SpaceCommander: Rozwój modu rozpoczął się godzinę po wydaniu SDK. Aktualnie mamy listę już zaimplementowanych funkcji, takich jak gibowanie nożem poprzez trafienie w głowę, ogólnie szybsze gibowanie, automatyczne nagrywanie demek z lepszym ich nazywaniem i tak dalej. Nie marnujemy czasu na implementację systemu pauzy, ponieważ zostanie ona wprowadzona przez zbliżający się oficjalny patch do ETQW. taken: Na jakich aspektach modu będziecie się skupiać w najbliższych tygodniach? SpaceCommander: Aktualnie skupiamy się na dodawaniu funkcji które ułatwią przeprowadzanie spotkań klanowych na meczach, tak więc dopasowujemy mod do potrzeb związanych z przestrzeganiem zasad istniejących lig. taken: Scena ETQW już się zebrała i ustanowiła pewne zasady panujące na wszelkich ligach w Europie. Czy ETQWPro pozwoli aby na kształt modu miały wpływ wysoko postawione klany i osobistości w ligach, jak np zbalansowanie rozgrywki? SpaceCommander: Osobiście nie podoba mi się idea zbalansowania gry, wolę dodawać masę zmiennych oraz pozwolić ludziom samemu dokonać ich zmian i dopasowania zbalansowania rozgrywki. taken: Jak bardzo ETQWPro będzie konfigurowalny? SpaceCommander: Mamy nadzieję, że ETQWPro będzie tak bardzo elastyczny, jak bardzo to sobie wyobrażacie. Zbieramy masę pomysłów i sugestii od testerów i klanów i będziemy je wprowadzać do modu, jeśli się tylko da. taken: Masz wizję jak będzie się prezentował ETQWPro za rok? Czy uważasz, że będzie on odgrywał równie znaczącą rolę na scenie ETQW jak wersja ETPRO na scenie W:ET? SpaceCommander: Jeśli wszystko dobrze pójdzie, to mod zostanie zaakceptowany przez społeczność oraz ligi. Mam nadzieję, że nie będzie wtedy drugiego takiego modu mającego takie same cele jak nasz. Taka sytuacja zdarzyła się na scenie Quake4, która tylko rozdzieliła społeczność. A w ciągu roku mam nadzieję, że mod będzie podstawą podczas prowadzenia lig oraz sprawozdań z gier przy użyciu ETQWTV. taken: Podejrzewam, że na następne pytanie nie dostanę bezpośredniej i jasnej odpowiedzi, niemniej muszę je zadać, gdyż samo ciśnie się na usta. Kiedy możemy się spodziewać pierwszej wersji beta modu ETQWPro? SpaceCommander: Planujemy wypuścić pierwszą wersję ETQWPro jeszcze w tym roku. Dodajemy nowe funkcje, wprowadzamy zmiany każdego dnia. Jeśli postęp w rozwoju utrzyma się na aktualnym poziomie, to przeprowadzimy zamknięta grę na wersji beta w trybie 6on6 w przyszłym tygodniu. taken: Dziekuję za poświęcony czas. Ostatnie pytanie, gdzie można się więcej dowiedzieć na temat modu? SpaceCommander: Nie ma problemu. Osiągnąć nas można na www oraz na kanale #ETQWpro @ QuakeNet. Translated by _KaszpiR_. Quakewars.pl would like to thank to H2k|taken for granting permission to translate that awesome interview :). Źródło: crossfire.nu - Takens take |
|||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany! |
Copyright © 2006-2007 by QuakeWars.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Publikowanie materiałów tylko za zgodą autorów.
Publikowanie materiałów tylko za zgodą autorów.