Patch 1.4 nadciąga
_KaszpiR_ - środa, 12.12.2007, 12:24 |
Prawdopodobnie jeszcze przed Świętami Bożego Narodzenia czeka nas aktualizacja gry do wersji 1.4. Wielu z was się zastanawia gdzie jest wersja 1.3 - otóż był to patch tylko na teren Korei, patch 1.4 jest planowany na cały świat.
Co nowego:
Interfejs użytkownika |
Ulepszona przeglądarka serwerów - w tym opcja trzech Hot Server'ów, gdzie gra się właśnie toczy ale dopiero co się zaczęła kampania i będziesz mieć niskie pingi oraz będzie wiadomo ile osób zamierza się do niego podłączyć!
Większe możliwości w dostosowaniu HUD'a do własnych potrzeb - będą dostępne tryby zaawansowany i uproszczony, dzięki czemu pozbędziemy się trochę danych.
Ekran końcowy będzie przedstawiał o wiele więcej szczegółowych danych, między innymi jakie masz szanse na zdobycie kolejnych umiejętności poszczególnych klas w następnej mapce. Usunięto pozycję 'Least accurate player' a w jej miejsce wstawiono 'Most objectives completed'.
Dodano informacje na temat tego do kogo należy dana wieżyczka
Dodano informacje o namierzeniu przez wieżyczkę, szczególnie dla piechociarzy
Dodano pasek postępu podczas wskrzeszania przez technika
Dodano kolorowe ikonki do identyfikacji osób w Fire Team czy też znajomych z gry.
Dodano opcje pauzy przez admina
|
System treningu |


Wprowadzono do interfejsu informacje dla osób które jeszcze nie ogarniają gry - dzięki temu mogą się szybko nauczyć co należy wykonywać aby załapać ideę gry w ET:QW - w szczególności co do funkcji każdej klasy w grze. W skrócie przeniesiono to co można przeczytać w plikach pomocy i wstępniakach do gry - ale jak wiadomo nikt tego nie czyta ;). W związku z tym dodano masę komunikatów głosowych - po angielsku, nie wiem jak z patchem w polskiej wersji. Jak się gra samemu z botami to pojawiać się mogą pauzy aby wskazać kolejne cele misji gry, ważne punkty nawigacyjne aby lepiej zrozumieć układ mapy.
|
Automatycznie pobieranie plików |
Pojawienie się SDK owocuje już pojawieniem się nowych mapek. Aby jednak nie zakatować się czekaniem na pobranie plików wprowadzono system automatycznego pobierania plików wymaganych do gry. Oznacza to, że jesli sie podłączysz do serwera z modem którego nie masz, albo np nie masz danej mapki, to istnieje opcja, że gra zapyta się czy pobrać wymagane dane do gry - hesli sie zgodzimy i poczekamy to będziemy mieć to co trzeba, gra sie sama zainstaluje i uruchomi mod i podłączy się do serwera ponownie. Ten system jest bardzo dobrze znany już Quake2 czy Quake 3. Niestety nie ma słowa czy będzie opcja pobierania plików z wykorzystaniem protokołu HTTP aby ściągać dane z serwerów z www, jak to ma miejsce w Unrealu czy grach na bazie Half-Life 1 czy Half-Life 2.
|
ETQW:TV |
Dla osób które wiedzą co to HLTV to chyba nie trzeba tłumaczyć czym będzie ETQW:TV. Dla niewtajemniczonych - jest to specjalnie okrojony serwer gry, który się podłącza do innego serwera gry i siedzi jako obserwator, następnie do ETQW:TV podłączają się gracze aby obserwować mecz. Jest to rewelacyjne rozwiązanie do prowadzenia relacji z meczów. Jak wynika z opisu ETQW:TV będzie miało takie same funkcje jak HLTV - np pod względem trybu w jakim działa ETQWTV oraz ich konfiguracji. Jeśli się chcecie więcej dowiedzieć jak działa HLTV to zapraszamy do przeczytania artykułu na HLDS.pl.
|
Zbalansowanie rozgrywki |
Zmiana parametrów gry - wiąże się z odzewem graczy na scenie.
O wiele dokładniejsze obliczanie headshotów - dzięki czemu trzeba się o nie bardziej postarać i będą mniej przypadkowe.
Pojazdy w bazie zanim ktoś do nich wsiądzie będą niezniszczalne - powinno to ograniczyć spawn rape.
Zmniejszono możliwości Anansi oraz Tormentora - w szczególności co do obrażeń jakie zadają do rozstawianych obiektów na mapie. Wolniej także następuje w nich przeładowanie - w tym strzelanie racami do obrony przed pociskami
Hakowanie rozstawianych obiektów - pierwsze hakowanie powoduje wyłączenie urządzenia na pewien czas, a kolejne powodują uszkodzenia fizyczne. Tak więc zabawa będzie trochę większa, a inżynierowie będą mieli jeszcze więcej roboty :)
Lepiej widoczne ślady po railach i snajperkach
Shotgun, Assault Rifle, Lacerator, Icarus i jego stroybomby, namierzanie Rocket Launcherem i wieżyczek przeciwpiechotnych zostały zmodyfikowane aby lepiej zbalansować rozgrywkę.
Sporo poświęcono problemowi full-holdów w grze z MCP. Od teraz MCP nie będzie można uszkodzić w czasie naprawiania do moemntu az może jeżdzić - dzieki temu próby inżynierów nie będą wyglądały jak bieg lemingów :). Kierowca MCP nie będzie ginąć, ale przynajmniej nie będzie mógł uzywać karabinu ze środka. Dodatkowo MCP będzie się sam rozstawiał jak osiągnie zieloną strefę celu podróży.
|
Sieć i inne błędy |
Masa płaczu wylana przez graczy na forach na temat rozłączeń w grze zalała komputery Splash Damage :). Aktualne zmiany w kodzie powinny rozwiązać ten problem, co więcej powinny zniknąć problemy warpów - a to za sprawą wykrytego wycieku pamięci w grze.
Poprawiono bardzo dużo małych błędów związanych z teksturami, historią rozmów, zapisanych haseł, niepoprawnych ustawień trybu antilag na serwerach, przyjaciół w trybie offline nagle pojawiających się na serwerach, przestawianiu się klawiszy myszy w trybie raw input, zaktualizowano support dla dźwięku w systemie 5.1 i 7.1, padów gry, kilku exploitów, płynniejsza praca botów i pojazdów. Pełna lista będzie w sekcji 'Whats new' razem z patchem.
|
Zmiana licencji modów |
Wszystkie kraje maja nową klauzulę (End-User License Agreement, czyli EULA), wyjaśniającą iż Splash Damage nie będzie właścicielem treści stworzonych przez twórców modów - prawdę mówiąc SD nigdy być nie chciało, ale w związku z tym narosło kilka problemów prawnych - dlatego wypuszcza poprawioną wersję licencji aby wyjaśnić sprawę.
|
Splash Damage oraz id Software nie zamierzaja poprzestać na tym patchu. Następne w kolejności jest skończenie modu do gry do celów turniejowych - na ten temat wkrótce na blogu community. Co do wydania samego patcha 1.4 - ekipa się stara aby wyszedł przed świętami, ale pod warunkiem, że nie dopadnie ich jakiś większy problem wytrzymujący całość. Tak więc trzymamy kciuki aby się udało!
Źródło: ET:QW Community
|
|
Pierwsze co pomyślałem jak przeczytałem: "Patch 1.4 nadciąga i że 1.3 był tylko dla skośnych twarzy" :D
to: trzymajcie mnie bo zaraz tu klinkne :)
Oby im się udało wypuścić przed świętami. Bo problemów jest wiele :)
pozdro
|
|
heh jeszcze nie przeczytalem ale jak przyjde z uczelni to na pewno przesledze tresc tego newsa... Go go Korea !!! |
|
ciekawe czy po tym patchu nie bedzie mnie rozłanczać z serwerem |
|
z tego co pisze to nie powinno :) chociaż to jest nadal Quake Wars :D czyli nic nie wiadomo :D |
|
No to czekam z utesknieniem.. |
|
no i git wreszczie te tormentory i ananasi przestana sie tak panoszyc :D |
#7
mess
środa, 12.12.2007, 16:36
|
|
|
w ogole zmiany dobre imho :) |
#8
sveg
środa, 12.12.2007, 16:43
|
|
|
gdyby te rzeczy m.in zbalansowanie, było w wersji 1.0 to ETQW miałoby o wieele więcej graczy. A same zmiany to są rewelacyjne! grywalność powinna bardzo wzrosnąć! |
|
Zmiany nice, ale zobaczymy jak bedizie w praktyce. |
|
"O wiele dokładniejsze obliczanie headshotów - dzięki czemu trzeba się o nie bardziej postarać i będą mniej przypadkowe."
no i teraz sie ciesze :D |
|
A mi się bardzo podobają zmiany z MCP. Tylko czy teraz GDF nie będzie miał za łatwo w dostarczeniu go do wybranego punktu? No i wkurzające było, że wysiadłeś sekundę za wcześnie zanim pojawił się napis na dole, ostrzelali MCP i trzeba było kombinować od nowa jak tu je naprawić. ;) |
|
jak to powiedział mój kolega: patcha chcą wydać przed świętami, nie powiedzieli którymi może chodziło im o święta wielkanocne :D:D:D:D:D |
|
jeszcze to mcp... tez przekonany nie jestem. tak na prawde trza poczekac na patcha + etqw:pro i wtedy zobaczyc. miejmy nadzieje ze gra przyspieszy i stanie sie mniej przypadkowa ;) |
|
Q4 zrobiło sie grywalne po patchu który wyszedł jako po roku od wypuszczenia gry... więc nie marudźcie że w ETQW pojawia się tak fajny patch w ledwie dwa-trzy miesiące po premierze. |
|
ogolnie na plus ale troche nie pasuje mi niesmiertelnosc pojazdow na spawnie - np podstawa na island to rozwalenie tanka. |
|
zawsze coś idzie na + a coś na - |
|
mnie tam zmiany ktore beda panowac na publikach nie interesuja... czekam na pro moda ktory bedzie zrobiony pod rozgrywki klanowe... |
|
Dobry pomysł z hakowaniem :-) |
|
no ten pomysl z hakowaniem sprawil ze chyba zaczne czesciej hakowac bo tak to sie skupailem soldierem zeby laduneczek podlozyc i czmychnac czym przedzej a tu raz shakuje schowam sie do krzaczka i drugi raz :P |
|
dla mnie niepotrzebne niektóre zmiany np ananas itp :( |
|
troche za pozno z tymi zmianami, te zmiany juz powinny byc wprowadzone w closed beta. :/ |
#22
Wo1F
czwartek, 13.12.2007, 10:11
|
|
|
ale nie zostały i będą teraz więc nie płakac |
|
Fajnie! Nie lubie ogolnie latajacych szitow fajnie ze je okroją :) |
|
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany! |
Copyright © 2006-2007 by QuakeWars.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Publikowanie materiałów tylko za zgodą autorów.
|