BongoBoy's Deployable Ploys Continued - tłumaczenie Krasnal - sobota, 28.07.2007, 21:08 |
|||||||||||
Ostatnim razem mówiłem o obiektach i o tym, co mogą dla was zrobić. Teraz zastanówmy się, co ty możesz z nimi zrobić. Na ile sposobów można zniszczyć, wyłączyć, shackować lub unieszkodliwić wrogie obiekty. Metody w przypadkowej kolejności, ponieważ nigdy nie wiadomo, jaką będziemy klasą, gdy nadarzy się okazja, więc sprawdźmy ile mamy możliwości...
Uderzenieeeee!Vampire Airstrike Field Opsa i Violator Orbital Strike Opressora są doskonałymi narzędziami do niszczenia wrogich obiektów. W przeciwieństwie do całej reszty artylerii, wrogie AIT nie mogą zablokować nalotu/ bombardowania. W rzeczywistości jedynymi sposobami na zablokowanie jest położenie się lub wjechanie pojazdem na puchę. Dlatego dobrym pomysłem może być wciśnięcie Fire, aby zagotować granat i dać przeciwnikowi mniej czasu na zakrycie go. (mój przypis: rzucenie tarczy Opressora też jest bardzo dobrą metodą).ArtyleriaJeżeli przekonasz twojego CovOpsa/Infiltratora lub strzelca w pojeździe, aby zniszczył wrogie AIT artyleria pozwoli ci bardzo szybko zniszczyć dużą liczbę wrogich obiektów. Z tego powodu warto rozkładać własne obiekty możliwie daleko od innych, dzięki czemu przeciwnik nie będzie mógł ich zniszczyć jednym uderzeniem.Ostrzał z pojazdów naziemnychCiężkie działa Cyclopa i Desacratora oraz Tytana są doskonałe do tego celu, ale rakiety Trojana również będą działać dobrze (aczkolwiek zajmie to więcej czasu). A nawet działko zamontowane na Armadillo może zniszczyć wrogi obiekt.TaranowanieZalecane jedynie, jeżeli jesteś kierowcą Stroggowego Hoga i używasz tarana. Zapewne wiesz, że Hog aktywuje taran, gdy używasz przyśpieszenia, dzięki czemu prawie cała energia zderzenia niszczy cel, prawda?Ostrzał z pojazdów latającychW którymś z przyszłych DevBlogów skupię się na pojazdach latających. Ale uwierz mi, ze im lepiej będziesz umiał nimi latać tym mniej czasu spędzisz w powietrzu ostrzeliwując wrogie obiekty oraz okolice celów. Możesz wykorzystać wysokość i nabrać prędkości pikując, ale bycie wysoko może ściągnąć na ciebie wrogi ostrzał. Naucz się mapy i dowiedz się gdzie możesz zacząć atak oraz gdzie możesz się ukryć w razie potrzeby. Staraj się nie unosić bez ruchu wpatrzony w cel. Pikuj na cel wykorzystując zwrotność pojazdu do unikania wrogiego ostrzału. Bądź razem ze strzelcem, aby zaskoczyć tych na ziemi. I pamiętaj. Jeżeli otrzymasz ostrzeżenie "Missile Lock On" szybko wciśnij, 1 aby wystrzelić flarę - to da ci trochę czasu na wycofanie się, ale nie pozwoli po prostu zawisnąć w powietrzu i strzelać. Zaufaj mi, nie da się zmylić cały czas AVT nawet jeżeli masz "Szybsze przeładowanie Flar" - pojazdy poziom 2.Rozbijanie pojazdów latających i wyskakiwanie z nichEee... Nie mogę ci tego polecić.Ciche zakradanie sięCovert Ops oraz Infiltrator mogą shackować lub unieszkodliwić obiekty wykorzystując narzędzie do hakowania lub granaty. Shackowany obiekt jest nieszkodliwy przez 60 sekund, podczas gdy trafiony granatem jest nieszkodliwy przez 30 sekund. Ale najwięcej zależy od tego ile masz czasu...Third Eye CameraThird Eye Camera GDFowego Covert Opsa jest doskonałą bronią przeciwko obiektom. Możesz zakraść się do wrogiego obiektu i rzucić na niego kamerę. Następnie oddalić się i zdetonować ją. Jeżeli jesteś czarnym charakterem, możesz zostawić następną kamerę i mieć nadzieję, że jakiś dzielny Construtor przyjdzie i spróbuje naprawić obiekt.Notka dla Covert Opsa - twój granat dymny nie ukryje ciebie i twojej drużyny przed wrogimi działkami. Jeżeli twój umysł działa w tak straszliwy sposób jak mój, możesz wydedukować z tego, że dobrym pomysłem jest rzucenie granatu dymnego na swoje działka, dzięki czemu ukryjesz je przed wrogami. Hahaha. Być może, jeżeli twój przeciwnik spodziewa się powyższego tricku i zobaczy, że rzucasz gdzieś granat będzie starał się ominąć ten teren. Straci dzięki temu trochę czasu na unikaniu nieistniejącego działka. GranatyEfektywna droga, aby zniszczyć wrogi obiekt. Zależnie od klasy i doświadczenia możesz nie dysponować zbyt wieloma granatami. Ale dopóki jakiś Field Ops rozrzuca ammo lub w pobliżu jest, supply station albo technican zasypuje okolicę komórkami stroyentu możesz zrobić swój deszcz granatów.Rocket Launcher / ObliteratorCałkowicie serio, Rocket launcher żołnierza i obliterator agressora zostały zrobione, aby niszczyć wrogie obiekty. Możesz po prostu wcisnąć fire i strzelać w nie po paraboli lub namierzyć je używając ataku alternatywnego.MinyMiny mogą zostać użyte, jako dodatkowy materiał wybuchowy. Po prostu rzuć tyle min ile możesz, uzbrój tyle ile możesz, po czym wrzuć w nie granat, aby wszystko wysadzić. Aktualnie pracujemy nad obrażeniami zadawanymi przez nieuzbrojone miny, które nie będą tak silne jak uzbrojone. Zostawię ci sprawdzenie ile min i granatów potrzeba żeby wyłączyć lub zniszczyć wrogi obiekt.Granatnik / Wyrzutnia plazmyWyższy kąt wystrzału pozwoli ci niszczyć wrogie obiekty zza osłony i z całkiem niezłej odległości. Bądź ostrożny i nie strzelaj stojąc zbyt, blisko bo pocisk może się odbić z powrotem do ciebie. Dodatkowo taki pocisk eksplodując zniszczy miny, które zostawiłeś (patrz wyżej). Ale ubaw.BronieMoże wydawać się to daremne. Obrzydliwy wielki obiekt i twój mały karabinek, ale jeżeli więcej osób ci pomoże albo lepsze bronie będą cię wspierać to, kto wie, może twój strzał unieszkodliwi bestie. GPMG i hyperblaster nie są tak dobre przeciwko obiektom i pojazdom jak przeciw żołnierzom, ale wciąż mogą skutecznie uszkadzać obiekt. Nie myśl tylko "moja broń nie jest za dobra przeciwko temu, ktoś inny powinien się tym zająć". Czasami będziesz musiał użyć rakietnicy przeciwko żołnierzom oraz ciężkiego karabinu przeciwko pojazdom i obiektom. Bronie CvOpsa oraz Infiltratora nie są zbyt dobre przeciwko obiektom, zresztą nie po to chowa się mile od celu żeby marnować czas na strzelanie strzał po strzale w wrogi obiekt. Ale być może zauważysz, że wrogi obiekt jest prawie uszkodzony i wystarczy kilka strzałów, aby go wyłączyć.Unikanie obiektówWybacz mi, całe to gadanie o uszkadzaniu i niszczeniu. Jestem romantykiem a nie wojownikiem. Czy naprawdę potrzebujesz uszkadzać te obiekty, a może łatwo da się ich uniknąć? To wcale nie jest takie głupie pytanie. Te wszystkie ofensywne akcje zdradzają cię. Nie boje się, gdy wróg strzela do mnie, wiem gdzie jest i co robi. Strasznie robi się wtedy, gdy nie widzisz, nie słyszysz i nie wiesz, co za chwilę się stanie. Więc pomyśl o znalezieniu okrężnej drogi, aby uniknąć tych wszystkich problemów.Taktyka unikania obiektówOczywiście są też inne sposoby na uniknięcie działek... Potworna taktyka. Mam na myśli użycie pojazdu, aby obejść APT lub wyjście z niego i zajęcie się AVT. Oczywiście twój przeciwnik może postawić APT koło AVT, ale może się uda. Wszystko będzie prostsze, gdy dostaniesz umiejętność Vehicle Drop pozwalającą ci wezwać Huskyego lub Icarusa. Upewnij się, że wszystko jest tak jak powinno być zanim wysiądziesz z pojazdu, aby zniszczyć obiekt, oraz upewnij się, że nie jedziesz wprost na wrogi AVT.No to by było na tyle z wykładu o obiektach. Jest jeszcze trochę taktyk wymagających użycia Tactical Shielda Opressora. Ale chciałbym to zachować dla następnego DevBlogu dedykowanego właśnie Opressorowi Stroggów. Więcej już wkrótce. Oryginał tego dokumentu znajduje się pod adresem: http://community.enemyterritory.com/index.php?q=node/80 Tłumaczenie: QuakeWars.pl |
|||||||||||
|
|||||||||||
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany! |
Copyright © 2006-2007 by QuakeWars.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Publikowanie materiałów tylko za zgodą autorów.
Publikowanie materiałów tylko za zgodą autorów.