Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
_KaszpiR_ ~user

Dołączył: 27 Gru 2006 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto Paź 16, 2007 11:11 |
|
|
Konsola
Otwarcie konsoli następuje poprzez jednoczesne wciśnięcie klawisza CTRL, ALT oraz znaku tyldy (taki znaczek najczęściej pod klawiszem ESC), taką kombinację zapisujemy jako CTRL+ALT+~
Wyjście z konsoli poprzez naciśnięcie klawisza Esc.
Aby otwierać normalnie tylko tyldą konsolę to po otwarciu konsoli wpiszcie komendę:
seta com_allowConsole 1
i wciśnijcie Enter.
W konsoli znajduje sie wiele tekstu np zabicia, chat i inne komunikaty np o kickach/banach.
Jak chcemy wpisać komendę to warto wpisać pierwsza literę a potem nacisnąć tabulator - pokaże sie lista dostępnych opcji, i dopisujemy znaki dotąd aż tabulator jednoznacznie określi komendę.
____________________________________________________________
Co to sa configi/konfigi, skrypty i bindy i cvary wszelakie komendy ?
komenda - domyślnie wpisany tekst w konsoli potwierdzony znakiem enter, wywołujący specyficzną akcje przypisana do komendy, np quit wychodzi z gry, disconnect rozłącza od serwera itd
cvar - zmienna np r_fullscreen 1
bind - przypisanie komendy albo zestawu komend, akcji pod dany klawisz, np naciskasz mouse1 i strzelasz z karabinu, wciskasz f1 i glosujesz na 'Tak' itd..
skrypt - zestaw komend i poleceń, często tworzących skomplikowane akcje - najprostszy skrypt to 1 komenda , bardziej zaawansowany to np wyłączenie HUD'a, screenshot i włączenie HUD'a z powrotem, kończąc na kombajnach gdzie trzeba config na imprezie na LAN na DVD wozić
config - to zwykły plik tekstowy który ma rozszerzenie .cfg zamiast .txt, takie pliki można otwierać jakimkolwiek edytorem testowym, np NotePad++
Lista komend może być uzyskana poprzez wpisanie komendy w konsoli
listcmds
Aby zapisać to co mamy w konsoli do pliku wystarczy użyć komendy
condump nazwa_pliku
a gra sama doda .txt i wrzuci go do katalogu gdzie są configi... o tym niżej.
Lista zmiennych może być wygenerowana automatycznie, starczy wpisać w konsoli komendę
htmlcvars
a następnie popatrzeć w katalog gdzie są configi i znaleźć plik .html a gdzie to jest zobaczycie w następnej sekcji tego postu
Oznaczenie (cheat) oznacza, ze ta komenda/zmienna nie działa na normalnych serwerach w sieci i nie macie co w nich grzebać, bo sie nie da wtedy takiej zmiennej zmienić.
___________________________________________________________
Gdzie są configi gry, screenshoty i dema i inne pliki?
W polskiej wersji systemu operacyjnego jest to domyślnie w:
Moje Dokumenty\id Software\Enemy Territory - Quake Wars\base oraz katalog sdnet\nazwa_konta oraz oczywiście katalog gdzie zainstalowaliśmy gre
ZANIM zaczniesz edytować pliki wykonaj kopie bezpeiczenstwa - starczy skopiować na przykład pliki do innego katalogu.
Pamiętajcie ze pliki etqwbinds.cfg, etqwconfig.cfg, bindings.cfg, profile.cfg są zapisywane najczęściej po poprawnym wyjsciu z gry, są tworzone od zera jak nie istnieją, i wszelkie w nich zmiany są nadpisywane poprzez grzebanie w menu oraz komendy konsoli.
Dlatego najlepiej zrobić plik autoexec.cfg i w nim zachować swoje zmiany, tego pliku gra nie zmienia.
Kolejność ładowania plików
Poniżej kolejność ładowania konfigow podczas uruchamiania gry (oczywiście pod warunkiem jeśli dane pliki istnieją)
base\etqwconfig.cfg
base\etqwbinds.cfg
base\autoexec.cfg
Następnie są ładowane pliki jak sie zalogujesz, w poniższej kolejności (jeśli istnieją):
sdnet\nazwa_konta\base\profile.cfg
sdnet\nazwa_konta\base\bindings.cfg
sdnet\nazwa_konta\base\autoexec.cfg
Jak tworzysz własny config to wrzucaj go do katalogu base a nie do katalogu z profilem, wtedy łatwiej sie go wykonuje komenda exec
Wykonanie konfiga w konsoli
exec nazwa_pliku.cfg
Zapisywanie zmiennych w konfigu etqwconfig.cfg
seta nazwa_zmiennej "wartosc"
przykład mieliśmy na samej gorze ustawiający opcje otwierania konsoli tylko klawiszem tyldy.
Zapisywanie zmiennych w konfigu profile.cfg
setp nazwa_zmiennej "wartosc"
Komenda set nie zapisuje zmiennej w konfigu chyba ze już sie ona tam znajduje.
____________________________________________________________
Odblokowanie FPS
Sprawdzenie ile masz FPS wykonuje sie poprzez wpisanie komendy w konsoli:
seta com_showFPS 1
zamykamy konsole i patrzymy na liczby w prawym gornym rogu ekranu. Jesli mamy non stop 30fps to ok, jak spada - lepiej mniejszyc ilosc detali albo rozdzielczosc.
Gra ma domyślnie ograniczenie do 30 FPS (klatek an sekundę), ktore jest na sztywno polaczone z kodem sieciowym gry i obliczaniem kolizji, trafien i calej masy innych rzeczy... nie bede sie zaglebial, ale po krotce, wartosc 30 i jej wielokrotnosci sa magiczna liczba w silniku ETQW.
O ile na ekranach LCD nie widać bardzo migotania z powodu natury budowy ekranów LCD, o tyle na ekranach CRT (czyli kineskopowych) już potrafi to zmęczyć oczy. Odblokowanie FPS wpływa na zachowanie sie gry czyli na przykład na strzelanie ze snajpki i masę innych rzeczy.
Odblokowanie lub nie to kwestia gustu - trzeba samemu sprawdzić. Więcej info w tym temacie, wiec nie będę sie rozpisywał.
____________________________________________________________
Uruchamianie ETQW z innego programu
Pewnie parę osób ma programy do przeglądania serwerów, ew odpala grę i nie chce sie wstukiwac hasła do logowania, ew aby jeszcze podłączyć sie do serwera, tak wiec poniżej komenda ułatwiająca życie, ale zmniejszająca bezpieczeństwo waszego konta w grze:
ETQW.exe +set connect serverIP:port +set net_accountName "nazwa_konta" +set net_accountPassword "haslo_do_konta"
oczywiście parametry w kolorach należy zmienić, przy czym +set connect serverIP:port można ominąć jeśli korzystamy z programów typu ASE, HLSW
_______________________________________________________________
Kolorowanie nicków i kolorowe teksty
Proste jak barszcz, jak chcemy zakolorować tekst albo swój nick to trzeba przed tekstem dać znaczek ^ a po nim cyfrę reprezentującą kolor.
^1 czerwony
^2 zielony
^3 żółty
^4 ciemny niebieski
^5 turkusowy
^6 magenta (fiolet/lilia)
^7 biały
^8 szary
^9 czarny (czarny)
Przykład:
^1Hello ^2Kolorowe ^3Misie ^5!^6!^7!
Hello Kolorowe Misie !!!
Pamiętajcie ze nadmiar kolorów może doprowadzić do wściekłości co poniektórych graczy
__________________________________________________________
Co dalej?
Ano sam po eksperymentuj, najlepiej trzymając słownik angielskiego w łapę i patrzac na poniższe strony www:
http://4newbies.planetwolfenst(...)ipting.php
Powtórzę jeszcze raz aby nie było płaczu, ZANIM zaczniesz edytować pliki wykonaj kopie bezpieczeństwa - starczy skopiować na przykład pliki do innego katalogu.
__________________________________________________________
Limitacje skryptów
Czyli czego nie można zrobic za pomocą skryptów - z powodu ograniczeń oraz specjalnie nałozonych restrykcji na system skryptowy:
- Szybka zmiana broni, np od razu włączony plasma launcher, czy też rzucanie apteczek pod siebie
- specyficzne ustawienia w zależności od czegokolwiek - np nie można mieć różnych celowników w zależności od broni w ręce (fani QuakeWorld płaczą), czułości myszki, widoku broni
- nie można przypisać rotacji pojazdu do myszy
- wybierania spawn hostu/spawn pointów
- róznych czułości myszy w zależności od aktualnego stanu postaci - np natychmiastowej zmiany czułości myszy jak jesteśmy w wozach czy biegamy na piechotę, ale można zmienić kilka współczinników...
Można natomiast zmienić sobie bindy w zależności do danej klasy, szczególnie jak jesteśmy w pojazdach, ale o tym potem.
__________________________________________________________
Tyle, na zakonczenie zwierzak z pocisku Hammer
Ostatnio zmieniony przez _KaszpiR_ dnia Sro Paź 17, 2007 21:18, w całości zmieniany 2 razy |
|
Powrót do góry |
|
 |
^agenT-dono @Administrator

Dołączył: 16 Wrz 2006
|
Wysłany: Wto Paź 16, 2007 13:56 |
|
|
hmm, czy biały nie jest czasem na ^0 ?
Docenione, i zaraz będzie przyklejone.
_________________
|
|
Powrót do góry |
|
 |
kesto ~user

Dołączył: 24 Cze 2007 Klan: equalize
|
Wysłany: Wto Paź 16, 2007 13:58 |
|
|
^p to czarny
|
|
Powrót do góry |
|
 |
RaT $Redaktor
Dołączył: 12 Wrz 2007 Skąd: Gorzów Wlkp. Klan: na drzewie
|
Wysłany: Wto Paź 16, 2007 14:17 |
|
|
KaszpiR jak zwykle dobra robota : ) Ty to masz chyba duzo wolnego czasu ? : P
i faktycznie, kolorki sa jeszcze poukrywane pod literkami.
jeszcze raz dobra robota : )
pozdrawiam
_________________
|
|
Powrót do góry |
|
 |
_KaszpiR_ ~user

Dołączył: 27 Gru 2006 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto Paź 16, 2007 14:42 |
|
|
jak podajesz litere jako kolor to gra przetwarza to na numer integer, i dzieli przez 8 i sprawdza reszte z dzielenia i wg niej przypisuje kolor.
ta, dzisiaj mialem ultra luz w pracy, napisalem ten tekst, i pospalem godzine, jest to ewenement, bo ostatnio tyle czasu mialem w okresie miedzy gwiazdka a sylwestrem
|
|
Powrót do góry |
|
 |
YankeS. ~user

Dołączył: 08 Sty 2007 Skąd: Piła Klan: team enclave
|
|
Powrót do góry |
|
 |
RaT $Redaktor
Dołączył: 12 Wrz 2007 Skąd: Gorzów Wlkp. Klan: na drzewie
|
Wysłany: Wto Paź 16, 2007 16:10 |
|
|
Hmm.. przyznam ze nie wiedzialem, choc dzielenie modulo i przetwarzanie litery na liczbe calkowita - rozumiem ze z ascii - brzmi kosmicznie : P
_________________
|
|
Powrót do góry |
|
 |
_KaszpiR_ ~user

Dołączył: 27 Gru 2006 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto Paź 16, 2007 17:38 |
|
|
stare dobrze znane komendy chr() i oct()
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|