Odblokowywanie FPS-ów (PL)
Idź do strony 1, 2  »
 
Uzytkownik nie będzie mógł pisac nowych tematów, odpowiadać w już istniejšcych oraz edytować swoich starych postów. Użytkownik ten będzie mógł tylko przeglšdac forum, oraz pisać prywatne wiadomości.   Uzytkownik nie będzie mógł pisac nowych tematów, odpowiadać w już istniejšcych oraz edytować swoich starych postów. Użytkownik ten będzie mógł tylko przeglšdac forum, oraz pisać prywatne wiadomości.    Strona Główna -> Forum -> Problemy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
donny-z
+VIP



Dołączył: 01 Paź 2006 Skąd: Olsztyn

Wysłany: Pon Cze 25, 2007 19:38 Odpowiedz z cytatem

Odblokowywanie FPS-ów - informacje i wskazówki tuningu

Zarówno sama gra, jak i jej fizyka chodzi na 30 fps, więc renderowanie również działa na tej liczbie, chybaże jest to odblokowane z framerate gry.

Jest pewien cvar - com_unlockFPS - który umożliwia odblokować grę i jej renderowanie do pewnego "obszaru". To oczywiście pozwala renderingowi do "rysowania" więcej klatek niż tylko trzydziestu.

CVARY

Jest parę cvar-ów, które mogą być modyfikowane by dostosować się do działania unlocków. Jednakże żaden nie jest rzeczą uniwersalną, tzn. bardzo zależy od Twojej konfiguracji sprzętu i systemu. Dalsze tłumaczenia mogą być "mocno" techniczne, ale starałem się pisać jak najbardziej zrozumiale.

com_unlockFPS - podstawowy cvar. Jeżeli nie ustawisz tego na "1", możesz zapomnieć o jakimkolwiek odblokowywaniu fps-ów.
com_unlock_timingMethod - to zaznacza jedną z trzech metod timingu w grze dla odblokowanych klatek:

0: Daje Ci najwyższe możliwe framerate, jednakże może to doprowadzić do skakania fps-ów. Dla większości jest to niezbyt przyjemne - 200 fps w najlepszej sytuacji nie jest zbyt dobre, jeżeli regularnie spada do 60 fps.

1: Jest podobne do powyższego oznaczenia, ale w zamian za ściskanie w renderowaniu, kiedykolwiek może, stara się oddzielić je w nawet wielokrotnościach 30 fps-ów (czyli jeżeli komputer nie wyciągnie tych 90 fps-ów, pojawi się 60 itp. - przyp. red.). Jest to co prawda niewielki postęp nad metodą "0" w strefie płynności, ale poświęca parę FPS-ów.

2: Autor nieźle namieszał informację o tym numerku, dlatego postanowiliśmy wytłumaczyć to inaczej (przyp. red.). Powiedzmy, że czas pomiędzy dwoma klatkami gry miał trwać 10ms. Gra i czas renderowania bierze 5ms, zostawiając drugie 5ms. Z kolei samo renderowanie zabiera tylko 2.5ms. Metoda "0" będzie, więc renderowała dwie klatki więcej przed następną - w efekcie czego odczuwamy, jakby gra powinna chodzić na 400fps, ale spadanie klatek co każde 10ms, daje naprawdę "szarpane" uczucie. Z tą metodą, rendering będzie tylko "rysował", pojedynczą dodatkową klatkę, więc nie będzie to odczuwane sporadycznie. Jednakże będziesz mógł zdobyć tylko 200ms.

com_unlock_maxFPS - to da Ci cokolwiek, jeżeli powyższa komenda jest ustawiona na "1" bądź "2". Limituje to maksymalną ilość fps-ów, które Twój komputer będzie starał się zdobyć. Komenda ta pomaga kontrolować czasem panującą płynność.

Jest jeszcze parę cvar-ów tuningujących, ale te naprawdę nie potrzebują dużo tweakingu. Nie ma sensu ich wymieniać czy opisywać, gdyż ich podstawowa konfiguracja jest w porządku dla każdego.

TUNING

Domyślną sprawą jest odblokowanie FPS-ów, z metodą timingu na "2" i maxFPS na "60". To znaczy, że jeśli Twój sprzęt jest wystarczająco szybki, by stale przekraczać 60 fps-ów, to będzie ciągle osiągał 60 fps-ów. Jeżeli Twój komputer nie jest na tyle dobry, by trwale przekraczać 60 fps, będzie skakał pomiędzy 30 a 60 fps. Słabsze systemy mogą mieć problemy ze stałym dochodzeniem do 30 fps-ów, dlatego dla takich graczy zaleca się anulowanie komendy "com_unlockFPS" i niech po prostu satysfakcjonują się z płynnymi 30 fps. Oczywiście możesz zawsze "podkręcić" ilość klatek, obniżając rozdzielczość ekranu i ustawienia jakości. Wiele "średnich komputerów" może zapewne regularnie osiągać coś około 60 fps-ów z paroma wcześniej opisywanymi komendami. Jeśli posiadasz naprawdę dobry sprzęt, możesz postarać się o większą ilość fps-ów poprzez zwiększenie liczby, stojącej za com_maxFPS. Na konfiguracji 2.4GHz Core 2 Duo, 7800GT, 2GB RAM, osiągam stale około 90 fps-ów, dlatego ustawiłem com_maxFPS na właśnie "90". Oczywiście nikt nie zakazuje Ci eksperymentować, co rób by poznać maksymalne osiągi Twojego systemu w Quake Wars.
Jeśli jedyną rzeczą, na której Ci zależy jest absolutne max. FPS-ów, spróbuj ustawić com_unlock_timingMethod na "0". Jest to wielce niepodobne do uczucia płynności, ale jest totalnie subiektywne.

V-SYNC

Jeżeli odświeżanie Twojego monitora wynosi 60 Hz i masz włączone V-sync, to powinieneś ustawić com_unlock_timingMethod na "0". Przede wszystkim zlimituje to grę na maksimum 60 fps-ów. W przypadku włączonego V-synca i częstotliwości odświeżania ustawionej na inną niż wielokrotność 30 fps-ów, działanie gry będzie prawdopodobne nieco "szarpane".
_________________
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
astrax
~user



Dołączył: 16 Sie 2007

Wysłany: Sob Sie 18, 2007 22:36 Odpowiedz z cytatem

kurcze mam AMD 64x2 3800+ , Gefore 7900GT turboforce i 2Giga ramu i niemoge przekropczyc 35 fpsow:<
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
$towarzysz$
~user



Dołączył: 12 Maj 2007 Skąd: oZo
Klan: =GROM=
Ostrzeżenia: 1

Wysłany: Nie Sie 19, 2007 13:48 Odpowiedz z cytatem

astrax napisał:
kurcze mam AMD 64x2 3800+ , Gefore 7900GT turboforce i 2Giga ramu i niemoge przekropczyc 35 fpsow:<


a czytać umiesz, być może złe komendy dopasowałeś
_________________
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Mniam!
~user



Dołączył: 11 Wrz 2007

Wysłany: Wto Wrz 11, 2007 23:34 Odpowiedz z cytatem

Posiadam
AMD 4800+ @ 5400+ X2
DDR2 800MhzDual ( 2 giga 4x512 ) na 950mhz
GF.Msi.7600GT zegary na 600/800

Po ustawieniu komendy unlock_FPS na 1 i com max fps na 30
i tego czegos timing na wartosc 1 gra wyswietla plynne 35fpsow
i chodzi o wiele lepiej niz mialem ustawione standardowo pomimo
tego ze mialem wiecej fps gra szarpala ale klatek bylo sporo.
Teraz jest plynny obraz bez szarpania gram i teraz UWAGA:P

Detale HIGH ( wszystko ) oprocz Shadows + rodzialka 1680na1050
Pozdrawiam.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
BShKF
~user



Dołączył: 13 Wrz 2007

Wysłany: Czw Wrz 13, 2007 00:39 Odpowiedz z cytatem

C2D 6600 (2.4 ghz)
2 GB Ramu w dualu (800 mhz, CL4)
Radek X1900XT

Ciągle mi się wydaje, że nie jest płynnie Fraps pokazuje, że jest ok 50 - 70 fps jednak animacja którą obserwuje wygląda na 30 klatek. W grze w konsoli użyłem komend:

com_unlockfps 1 - żadnego widocznego rezultatu ale to normalne
com_unlock_timingMethod 0 - liczba fps podskoczyła o ok 20 (z 55 do ok 70+), poruszanie myszą stało się znacznie płynniejsze
com_unlock_maxFPS 60 - nic sie nie stalo - fpsy nie ograniczyły się do 60

Reasumując: Co zrobić, żeby ograniczyć grę do stałych 60 fpsów i powiedzmy, że jak będzie gorąco to niech gra nie zaokrągla do 30 tylko wyświetli tyle ile może (np 56) ??
Druga sprawa, czy animacja w grze również jest dostosowywana do ilości fps czy jest jakoś ograniczona do 30 bo na prawdę na taką wygląda pomimo, że fraps pokazuje więcej.
Grając w inne gry przy 60 fps mam poczucie płynności a w QW nawet przy 70 czuje, że wszystko porusza się skokowo...

Czy to normalne, czy może da się zastosować jakieś komendy lub inne środki ?
_________________
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Jogurt
~user



Dołączył: 11 Kwi 2007

Wysłany: Pią Wrz 14, 2007 13:53 Odpowiedz z cytatem

mam to samo uczucie co BShKF .... niema róznicy czy 30 czy 80 i tak gra "klatkuje"
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
K!ll!ng_Joke
~user



Dołączył: 06 Lip 2007 Klan: #authentic.qw

Wysłany: Pią Wrz 14, 2007 14:24 Odpowiedz z cytatem

Ja mam raczej stale fpsy, ale tez czasem mi warpi jednak mi sie wydaje iz to nieraz skaczacy ping powoduje, a nie fps.. Np w nocy jak pingi sa bardziej stale znacznie plynniej mi chodzi.
_________________
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
$towarzysz$
~user



Dołączył: 12 Maj 2007 Skąd: oZo
Klan: =GROM=
Ostrzeżenia: 1

Wysłany: Pią Wrz 14, 2007 23:40 Odpowiedz z cytatem

a ja mam taki problem że za każdym razem jak wpisuje komendy do configa to przy starcie demka są one wymazywane

może ktoś ma tez taką przypadłość ??
_________________


Ostatnio zmieniony przez $towarzysz$ dnia Sob Wrz 15, 2007 21:07, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
K!ll!ng_Joke
~user



Dołączył: 06 Lip 2007 Klan: #authentic.qw

Wysłany: Pią Wrz 14, 2007 23:45 Odpowiedz z cytatem

$towarzysz$ napisał:
a ja mam taki problem że za każdym razem jak wpisuje komendy do configa to przy starcie demka są one wymazywane


wpisywales je z konsoli ??
jeśli z konsoli zmieniasz to przed comenda np "com_unlock..." wpisujesz "seta".
Czyli np "seta com_unl...."
Jeśli zmieniales w cfg bezposrednio, to nie wiem czemu sie nie zapisuja..
_________________
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
BShKF
~user



Dołączył: 13 Wrz 2007

Wysłany: Pią Wrz 14, 2007 23:47 Odpowiedz z cytatem

Przykład skokowej animacji najlepiej widać na mechu stroggów - wystarczy porównać do mecha w BF2142 (no i wyszło, że jestem starym BFfowcem ). Nie ma problemu aby zaobserwować ją również na modelach postaci. Oczywiście fraps pokazuje 70 fps...
Wydaje mi się, że to animacja jest ograniczona do 30 fps co mnie tym bardziej dziwi, gdyż mamy rok 2007 a takiego czegoś już dawno nie widziałem. Tym bardziej jestem pewny, że musi być na to jakaś komenda.
_________________
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Hunt3r
$Redaktor



Dołączył: 23 Kwi 2007 Skąd: Zabrze
Klan: ~Equalize

Wysłany: Sob Wrz 15, 2007 08:56 Odpowiedz z cytatem

nie ma komendy, wszystkie animacje są na 30 FPS
_________________
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Szymex
~user



Dołączył: 07 Sie 2007

Wysłany: Sob Wrz 15, 2007 10:22 Odpowiedz z cytatem

Mam mega-noobowskie pytanie : Jak sie włącza konsole ;p?
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
BShKF
~user



Dołączył: 13 Wrz 2007

Wysłany: Sob Wrz 15, 2007 11:11 Odpowiedz z cytatem

Hunt3r napisał:
nie ma komendy, wszystkie animacje są na 30 FPS

To tylko przypadłość dema, czy w pełnej wersji też tak będzie ???


Szymex napisał:
Mam mega-noobowskie pytanie : Jak sie włącza konsole ;p?


Ctrl + Alt + ~
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
PSYHE
~user



Dołączył: 11 Wrz 2007

Wysłany: Sob Wrz 15, 2007 12:01 Odpowiedz z cytatem

25/30 klatek ludzkie oko odbiera jako płynny ruch !
Także nie jesteście wstanie zobaczyć i powiedzieć że przy 60 jest płynniej !
Chociaż może się to na coś przekłada !? ale wątpię !
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Hunt3r
$Redaktor



Dołączył: 23 Kwi 2007 Skąd: Zabrze
Klan: ~Equalize

Wysłany: Sob Wrz 15, 2007 12:03 Odpowiedz z cytatem

do tych 60 jeszcze mozna zauwazyc róznice, ale o tym juz nie raz byla dyskusja, na forum jest pare osob które widza roznice miedzy 299 a 300 wiec na pewno zaraz wlacza sie do dyskusji
_________________
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Uzytkownik nie będzie mógł pisac nowych tematów, odpowiadać w już istniejšcych oraz edytować swoich starych postów. Użytkownik ten będzie mógł tylko przeglšdac forum, oraz pisać prywatne wiadomości.   Uzytkownik nie będzie mógł pisac nowych tematów, odpowiadać w już istniejšcych oraz edytować swoich starych postów. Użytkownik ten będzie mógł tylko przeglšdac forum, oraz pisać prywatne wiadomości.    Strona Główna -> Forum -> Problemy Idź do strony 1, 2  »
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group