Odblokowywanie FPS-ów (PL)

 
Uzytkownik nie będzie mógł pisac nowych tematów, odpowiadać w już istniejšcych oraz edytować swoich starych postów. Użytkownik ten będzie mógł tylko przeglšdac forum, oraz pisać prywatne wiadomości.   Uzytkownik nie będzie mógł pisac nowych tematów, odpowiadać w już istniejšcych oraz edytować swoich starych postów. Użytkownik ten będzie mógł tylko przeglšdac forum, oraz pisać prywatne wiadomości.    Strona Główna -> Forum -> Demo
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
donny-z
@Administrator



Dołączył: 01 Paź 2006 Skąd: Olsztyn

Wysłany: Pon Cze 25, 2007 19:38 Odpowiedz z cytatem

Odblokowywanie FPS-ów - informacje i wskazówki tuningu

Zarówno sama gra, jak i jej fizyka chodzi na 30 fps, więc renderowanie również działa na tej liczbie, chybaże jest to odblokowane z framerate gry.

Jest pewien cvar - com_unlockFPS - który umożliwia odblokować grę i jej renderowanie do pewnego "obszaru". To oczywiście pozwala renderingowi do "rysowania" więcej klatek niż tylko trzydziestu.

CVARY

Jest parę cvar-ów, które mogą być modyfikowane by dostosować się do działania unlocków. Jednakże żaden nie jest rzeczą uniwersalną, tzn. bardzo zależy od Twojej konfiguracji sprzętu i systemu. Dalsze tłumaczenia mogą być "mocno" techniczne, ale starałem się pisać jak najbardziej zrozumiale.

com_unlockFPS - podstawowy cvar. Jeżeli nie ustawisz tego na "1", możesz zapomnieć o jakimkolwiek odblokowywaniu fps-ów.
com_unlock_timingMethod - to zaznacza jedną z trzech metod timingu w grze dla odblokowanych klatek:

0: Daje Ci najwyższe możliwe framerate, jednakże może to doprowadzić do skakania fps-ów. Dla większości jest to niezbyt przyjemne - 200 fps w najlepszej sytuacji nie jest zbyt dobre, jeżeli regularnie spada do 60 fps.

1: Jest podobne do powyższego oznaczenia, ale w zamian za ściskanie w renderowaniu, kiedykolwiek może, stara się oddzielić je w nawet wielokrotnościach 30 fps-ów (czyli jeżeli komputer nie wyciągnie tych 90 fps-ów, pojawi się 60 itp. - przyp. red.). Jest to co prawda niewielki postęp nad metodą "0" w strefie płynności, ale poświęca parę FPS-ów.

2: Autor nieźle namieszał informację o tym numerku, dlatego postanowiliśmy wytłumaczyć to inaczej (przyp. red.). Powiedzmy, że czas pomiędzy dwoma klatkami gry miał trwać 10ms. Gra i czas renderowania bierze 5ms, zostawiając drugie 5ms. Z kolei samo renderowanie zabiera tylko 2.5ms. Metoda "0" będzie, więc renderowała dwie klatki więcej przed następną - w efekcie czego odczuwamy, jakby gra powinna chodzić na 400fps, ale spadanie klatek co każde 10ms, daje naprawdę "szarpane" uczucie. Z tą metodą, rendering będzie tylko "rysował", pojedynczą dodatkową klatkę, więc nie będzie to odczuwane sporadycznie. Jednakże będziesz mógł zdobyć tylko 200ms.

com_unlock_maxFPS - to da Ci cokolwiek, jeżeli powyższa komenda jest ustawiona na "1" bądź "2". Limituje to maksymalną ilość fps-ów, które Twój komputer będzie starał się zdobyć. Komenda ta pomaga kontrolować czasem panującą płynność.

Jest jeszcze parę cvar-ów tuningujących, ale te naprawdę nie potrzebują dużo tweakingu. Nie ma sensu ich wymieniać czy opisywać, gdyż ich podstawowa konfiguracja jest w porządku dla każdego.

TUNING

Domyślną sprawą jest odblokowanie FPS-ów, z metodą timingu na "2" i maxFPS na "60". To znaczy, że jeśli Twój sprzęt jest wystarczająco szybki, by stale przekraczać 60 fps-ów, to będzie ciągle osiągał 60 fps-ów. Jeżeli Twój komputer nie jest na tyle dobry, by trwale przekraczać 60 fps, będzie skakał pomiędzy 30 a 60 fps. Słabsze systemy mogą mieć problemy ze stałym dochodzeniem do 30 fps-ów, dlatego dla takich graczy zaleca się anulowanie komendy "com_unlockFPS" i niech po prostu satysfakcjonują się z płynnymi 30 fps. Oczywiście możesz zawsze "podkręcić" ilość klatek, obniżając rozdzielczość ekranu i ustawienia jakości. Wiele "średnich komputerów" może zapewne regularnie osiągać coś około 60 fps-ów z paroma wcześniej opisywanymi komendami. Jeśli posiadasz naprawdę dobry sprzęt, możesz postarać się o większą ilość fps-ów poprzez zwiększenie liczby, stojącej za com_maxFPS. Na konfiguracji 2.4GHz Core 2 Duo, 7800GT, 2GB RAM, osiągam stale około 90 fps-ów, dlatego ustawiłem com_maxFPS na właśnie "90". Oczywiście nikt nie zakazuje Ci eksperymentować, co rób by poznać maksymalne osiągi Twojego systemu w Quake Wars.
Jeśli jedyną rzeczą, na której Ci zależy jest absolutne max. FPS-ów, spróbuj ustawić com_unlock_timingMethod na "0". Jest to wielce niepodobne do uczucia płynności, ale jest totalnie subiektywne.

V-SYNC

Jeżeli odświeżanie Twojego monitora wynosi 60 Hz i masz włączone V-sync, to powinieneś ustawić com_unlock_timingMethod na "0". Przede wszystkim zlimituje to grę na maksimum 60 fps-ów. W przypadku włączonego V-synca i częstotliwości odświeżania ustawionej na inną niż wielokrotność 30 fps-ów, działanie gry będzie prawdopodobne nieco "szarpane".
_________________
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora MSN Messenger
astrax
~user



Dołączył: 16 Sie 2007

Wysłany: Sob Sie 18, 2007 22:36 Odpowiedz z cytatem

kurcze mam AMD 64x2 3800+ , Gefore 7900GT turboforce i 2Giga ramu i niemoge przekropczyc 35 fpsow:<
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
$towarzysz$
~user



Dołączył: 12 Maj 2007 Skąd: oZo
Klan: highrised

Wysłany: Nie Sie 19, 2007 13:48 Odpowiedz z cytatem

astrax napisał:
kurcze mam AMD 64x2 3800+ , Gefore 7900GT turboforce i 2Giga ramu i niemoge przekropczyc 35 fpsow:<


a czytać umiesz, być może złe komendy dopasowałeś
_________________
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Mniam!
~user



Dołączył: 11 Wrz 2007

Wysłany: Wto Wrz 11, 2007 23:34 Odpowiedz z cytatem

Posiadam
AMD 4800+ @ 5400+ X2
DDR2 800MhzDual ( 2 giga 4x512 ) na 950mhz
GF.Msi.7600GT zegary na 600/800

Po ustawieniu komendy unlock_FPS na 1 i com max fps na 30
i tego czegos timing na wartosc 1 gra wyswietla plynne 35fpsow
i chodzi o wiele lepiej niz mialem ustawione standardowo pomimo
tego ze mialem wiecej fps gra szarpala ale klatek bylo sporo.
Teraz jest plynny obraz bez szarpania gram i teraz UWAGA:P

Detale HIGH ( wszystko ) oprocz Shadows + rodzialka 1680na1050
Pozdrawiam.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
BShKF
~user



Dołączył: 13 Wrz 2007

Wysłany: Wczoraj o 00:39 Odpowiedz z cytatem

C2D 6600 (2.4 ghz)
2 GB Ramu w dualu (800 mhz, CL4)
Radek X1900XT

Ciągle mi się wydaje, że nie jest płynnie Fraps pokazuje, że jest ok 50 - 70 fps jednak animacja którą obserwuje wygląda na 30 klatek. W grze w konsoli użyłem komend:

com_unlockfps 1 - żadnego widocznego rezultatu ale to normalne
com_unlock_timingMethod 0 - liczba fps podskoczyła o ok 20 (z 55 do ok 70+), poruszanie myszą stało się znacznie płynniejsze
com_unlock_maxFPS 60 - nic sie nie stalo - fpsy nie ograniczyły się do 60

Reasumując: Co zrobić, żeby ograniczyć grę do stałych 60 fpsów i powiedzmy, że jak będzie gorąco to niech gra nie zaokrągla do 30 tylko wyświetli tyle ile może (np 56) ??
Druga sprawa, czy animacja w grze również jest dostosowywana do ilości fps czy jest jakoś ograniczona do 30 bo na prawdę na taką wygląda pomimo, że fraps pokazuje więcej.
Grając w inne gry przy 60 fps mam poczucie płynności a w QW nawet przy 70 czuje, że wszystko porusza się skokowo...

Czy to normalne, czy może da się zastosować jakieś komendy lub inne środki ?
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Jogurt
~user



Dołączył: 11 Kwi 2007

Wysłany: Dzisiaj o 13:53 Odpowiedz z cytatem

mam to samo uczucie co BShKF .... niema róznicy czy 30 czy 80 i tak gra "klatkuje"
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
K!ll!ng_Joke
~user



Dołączył: 06 Lip 2007 Klan: #authentic.qw

Wysłany: Dzisiaj o 14:24 Odpowiedz z cytatem

Ja mam raczej stale fpsy, ale tez czasem mi warpi jednak mi sie wydaje iz to nieraz skaczacy ping powoduje, a nie fps.. Np w nocy jak pingi sa bardziej stale znacznie plynniej mi chodzi.
_________________
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Uzytkownik nie będzie mógł pisac nowych tematów, odpowiadać w już istniejšcych oraz edytować swoich starych postów. Użytkownik ten będzie mógł tylko przeglšdac forum, oraz pisać prywatne wiadomości.   Uzytkownik nie będzie mógł pisac nowych tematów, odpowiadać w już istniejšcych oraz edytować swoich starych postów. Użytkownik ten będzie mógł tylko przeglšdac forum, oraz pisać prywatne wiadomości.    Strona Główna -> Forum -> Demo
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group